top of page
Search
  • Violeta Streidel

Lecția

Updated: Apr 13, 2019

Te rog sa îmi dai repede 100$, mi-a cerut fiica-mea, ce avea numai 5 ani, pe atunci.

De ce îți trebuie 100$, am întrebat surprinsă.

Trebuie sa ii dau lui David. Repede ca sa nu se răzgândească !


David, frate-su, avea 8 ani și deja consolidase o reputație de întreprinzător.

Odata, pentru numai 10$, i-a reparat televizorul, adică a închis și deschis cutia ce recepționa semnalul de cablu. 10$/ secunda s-ar fi calculat plata lui, adică 36,000$/ora de munca. Cam cât un politician :)


Alta data pentru 20$ i-a spus ca o va păzi noaptea sa nu o atace zombi. Ea, deși foarte speriata după ce văzuse un film cu vampiri, a ripostat “ dar și TU dormi noaptea, cum ma păzești pe mine ?

El, ca și cum se astepta la asta, i-a răspuns “ Da, cu un ochi dorm, dar pe asta, dinspre usa camerei tale , îl tin deschis și te supreveghez”.

Asta a convins-o sa ii dea și ultimii ei bani ce ii primise cadou de ziua ei.


Exact ca la nivel de țara sau la nivel mondial, cel ce acumulează capital, in mod nedrept și nejustificat, începe sa se teama de hoți. Fiu-miu a intuit asta, pentru ca mi-a spus:

“ de ziua mea nu mai vreau jucării , vreau o cutie din aia, un seif, sa îmi tin banii in el” (?!?)

-Un seif ? De cine îți e frica? Suntem numai noi, familia ta, aici.

-“ pai îmi e frica in primul rând de Rebecca! EA este lefteră ! “


Fiind lefteră, ei ii trebuiau acum 100$ , o suma exorbitanta, pentru micul negoț cu care ma obișnuiseră cei doi.

“Te rog sa îmi dai ! Vreau sa îl plătesc pe David sa ma învețe sa fluier. A promis ca ma învață dacă ii dau 100”

Îl chem pe el și-i spun:

David! Dar TU nu știi sa fluieri ! Cum ai sa o înveți pe sor’ ta ?!?

El mi-a dat acest răspuns:

This is true! I dont know to

whistle, but for a hundred, do you know how fast I am learning !!

(Nu știu! Dar pentru 100$ știi ce repede învăț?)


De câte ori nu știu ceva, și miza este mare, îmi amintesc de lecția de fluierat și luand exemplul unui puști de 8 ani, știi ce repede învăț ?


Life is Good ❤️



18 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page