top of page
Search
  • Violeta Streidel

Pui cu pene

La capătul comunității mele este un pâlc de copaci pe care noi ii numim pompos “ The Woods”. In zece minute ii străbați și ajungi la un fel de iaz, un brat amputat al râului Severn River care se vărsa in apele golfului ( la Atlantic ) in Annapolis.

Aceasta “ pădure” și drumul prin ea pana la “ lac” au iscat mereu o mare atracție in copiii mei și prietenii lor.

Exact cu aceeași intensitate, dar cu forte opuse, au trezit in Brian îngrijorare, frica și scenarii dramatice. El, in zodia fecioarei, ii vede pe copii rătăciți, acostați, atacați, răniți și reținuți pentru recompensa. Mai mult de 100$ cât ar avea imediat la îndemâna.

Eu, Săgetător, ii văd pe copii aventurieri descoperind ( fără sa înghită) ciuperci, berries, păsări și cuiburile lor suspendate și apoi malurile “ lacului” in a cărui ape sa se ude și murdărească la un nivel acceptabil.

Aceste doua viziuni diametral și diagonal (?!) opuse ar fi creat frictie ( sau fricțiune, am verificat, ambele sunt corecte) între noi, dacă nu as fi găsit o soluție ( pe care o consider practica și) foarte românească.

Înainte de a o scrie, fac o paranteza, sa îmi iau o chestie de pe inima.

Am văzut într-un film cum niște copii fugari, in condiții foarte vitrege, au furat o găina și au făcut foc sa o prajeasca. Cum nu poti mânca găina cu pene și nici nu ai apa oparita in care sa o scufunzi pentru a i le smulge, cum procedezi ca sa o poti mânca ?

Eu știu ( doar pentru ) ca am văzut in film și mi-am făcut datoria sa îmi întreb toți prietenii , sa aflu cine mai știe, pentru ca atunci când va trebui sa fug in codru, sa știu exact de cine ma lipesc.

Singurul care a știut a fost Adi, soțul prietenei mele Cerasela. Deci, mi-o fi luat ea toți iubiții, dar la rătăcit in pădure, mi-a promis ca ma lasă sa ma rătăcesc cu Adi.

Brian încă nu știe.

Cum sa mănânci pui cu pene ?

Se ia puiul se tăvălește in noroi, se umple de noroi, se pune in crusta asta pe jar, se acoperă cu jar. Când este gata, noroiul - devenit lut ars se desprinde cu tot cu pene lăsând ( cel puțin in filmul ăla) o carne fierbinte- zemoasa, delicioasa.

Oricum, nu recomand. Zic doar sa știm cât mai mulți, in caz ca.

Copiii mei și Mara, fiica Ceraselei, ADN al omului care a știut răspunsul, o fetita foarte curajoasa cu care și eu as pleca la drum, se milogeau la Brian sa ii lase in anemica asta de pădure, pana la lac. El le tot enumera pericole și drame și ei insistau cu vocile lor irezistibile de copii.

Atunci am avut ideea salvatoare. Am deschis sertarul am scos trei cuțite , am deschis alt sertar am scos trei cutii de chibrituri, altul am scos o lanterna și un pumn de baterii și le-am dat copiilor.

-Mergeți ! Fiti curajoși! Atacați înainte de a fi atacați de câini, pedofili sau cerbi, faceti un foc dacă va rătăciți și sper sa ne revedem curând. A luați și o umbrela și punga asta cu ridichi, sa aveți provizii.

Au mers pana la cutia postala și s-au întors in casa “ ne-am răzgândit ! “ ( we change our mind)

Asta ziceam și eu ...


39 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page