top of page
Search
  • Violeta Streidel

Dulapul de medicamente

Și tu ai acest dulap. Sau poate la tine e doar un sertar. Da, ăla dezordonat, plin de lucruri inutile, claie peste grămada , pe care îl vei pune la punct intr-o zi de duminica când ploua și n-ai decât sa stai in casa. Poate e sertarul cu șosete sau pixuri și bolduri și tirbusoane cu dopuri de pluta și sârme pe mosorel sau raftul cu cărți și dosare și foi A4 răvășite, sau caruselul cu mirodenii. Nu spune nu, este parte din inventarul tău moral ce-l ai de făcut.

La mine este dulapul cu medicamente. In primul rând e unul suspendat sa nu ajungă copiii la el , și sa nu ajungem nici noi, părinții, decât cu un scaun greoi pe care nu vrem sa îl căram acolo. Nimeni din familie nu a reușit sa overdoze cu aspirina, asa ca recomand tuturor aceasta înălțime de la sol. Pentru ca e prea sus, medicamentele s-au adunat și înghesuit acolo de-a valma, ani la rândul, un corn al abundentei bolnăvicioase.

Din când in când câte un copil imi spune ca îl înțeapă urechea sau are un ochi roșu, tușește sau vrea sa vomite. Ma mira perseverenta lor in a-și anunta către mine, aceste simptome. Ei știu bine urmarea, dar persistenți, continua sa spere ca voi zâmbi cald si ma voi întoarce spre ei cu palma întinsa, iar pe ea, pilula magica.

In realitate, cum am deschis usile dulapului de medicamente mi-au căzut in cap flacoane, cutii, tuburi, pungi , bandaje, leucoplast și cel mai dureros te pocnește , ca am un clasament făcut, spray-ului acela pentru “ după insolație”.

Am o singura regula și semnez pentru ea: primul lucru când ai un pacient este sa ii arați bunăvoința. Bunavointa este 50 % din vindecare.

Cealaltă jumătate este, desigur, diagnosticul corect. Așa ca ridic din grămada celor căzute, la întâmplare, prima cutie și licitez:

cine are diaree? Îmodium, asta e din România, deci e bun. Ai diaree?

???!!! Nu, nu am, urmează răspunsul, așa ca ridic un tub greoi, asta m-a lovit peste umăr: enzime digestive.

Cine are nevoie de enzime? Nu? Ok. Gelul asta cu tigru pe cutie este pentru dureri de artrita. Dureri musculare. Simți astfel de dureri ? Nu ? Ok. Trebuie sa ai răbdare cu pacienții. Durere in gât?

Nu!

Picior neliniștit ?

???!!!

Nici eu nu știu ce este ! Nici nu trebuie sa știu eu! Dacă tu ai felul asta de picior- știi și singur! Nu, nu ai ? Ok! Poftim : Antiacid! Ai arsuri la stomac ?

Mom, mom, citesc o disperare in voce, ma înțeapă o ureche ! Bine! Înțeleg! Nu vezi ca îți caut ceva! In corp toate sunt legate! Urechea aia doar nu sta in aer, nu ?

Deci, continuam, vezi cutia albastra de s-a rostogolit acolo, așa , ce este ?

Be- na- dril silabiseste el,

bun! asta e gel, putem pune puțin pe brat, nu are ce sa dăuneze. Melatonina. Asta e ca sa adormi, ai probleme cu somnul ?

Nu! Nu! Ok! Ok! După mai multe refuzuri oamenii realizează cât sunt de sănătoși pentru ca NU au toate aceste simptome. Și asta e un pas esențial spre vindecare. Consultația ia sfârșit cu succes când aud formula magica : bine, hai, da-mi iarăși tot Alka Seltzer !

Este acetaminophen. Asta este medicamentul supra- potent. Orice durere, cronica sau acută, urgentă sau instalată lent, eu, avand statutul dobândit de prim medic al acestei familii , am rezolvat-o cu Alka.


Odata i-am dat unuia și pentru ca il strângeau sandalele. Bine, eu nu am știut diagnosticul corect pentru ca el încă nu vorbea și nu aveai cu cine te înțelege la licitatie. Plus ca fără suportul mamelor, matusilor, verisoarelot și vecinelor din România, îți crești copiii cum te duce mintea și ești obligat sa faci singura si de la capăt toate greselile.

El plângea și trăgea de sandale, dar am zis ca e felul lui de a refuza sa ieșim la plimbare, când toți știm cât de sanatos e aerul proaspăt și jocul in parc.

De atâta plâns se încălzise, era puțin roșu, indispus, ușor febril, așa ca i-am dat doza corecta, prescrisa de pediatri, de Alka Seltzer, exact așa cum era indicată pe cutie și a fost ca și nou. Seara când am scos sandalele, am văzut ca ar fi trebuit sa închid velcro ăla cu un deget sub el, pentru marja de eroare.


Alka e magic și bineînțeles ca sa îl găsesc ușor nu îl țin in dulapul asta anapoda înghesuit cu medicamente, ci in sertarul cu ața și ace unde nu umblu niciodată pentru ca nimeni nu mai coase nasturii căzuți. Oricum la toți ne sta mai bine așa, mai desfăcuți la cămașă și pantaloni, și corset, nu apretați ca pe vremuri.

Acolo între papiote am răspunsul la întreaga durere a oamenirii, dacă ar fi ca omenirea sa bată la usa mea acum sa îmi ceara o rezolvare: Alka Seltzer.


Eu cred ca mai e o chestiune importantă: dezordinea din dulapul cu medicamente trimite in Univers mesajul ca bolile nu sunt binevenite sub acest acoperiș. Am descifrat aceasta symbolistica după ce am conectat doua realitati: ce ordine tin aia de la farmacie și cum sunt plini - plini ochi cu oameni bolnavi.

Eu le-as da doar câteva cutii cu Alka Seltzer și papiote. Așa cat sa nu fie sticla aia goală, sa aibă și farmacistele un decor cu dignity pentru profesia lor.

Nimeni nu ar fi mai bolnav decât la acest nivel de dificultate, pentru ca și bolile urmând legile de echilibru ale Universului, se aliniază potenței de vindecare.




PS. Dacă după aceasta postare ne contactează Bayer sa facem o reclama la Alka Seltzer, împărțim tot câștigul intre noi prietenii din lista. ❤️❤️



11 views1 comment

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page