top of page
Search
  • Violeta Streidel

Show & Tell




La fiecare câteva zile învățau o noua litera și trebuia sa aducă de acasă un obiect a cărui nume sa înceapă cu acea litera. Ieșeau in fata clasei și îl descriau pe scurt, sa arate ca știu ce este și sa se obișnuiască cu a prezenta ceva, a fi ascultați.


Din start am știut ca nu va fi ușor cu lecțiile astea, când fiu-miu si-a adus aminte abia in drum spre școala ca trebuia sa ducă ceva ce începe cu litera A.

Mi-au venit in minte “ ața, ac, albina, aer” dar am dat cursorul pe engleză la “ ants, airplane , apple”.

Copilul ar fi putut duce un apple, dar eram deja la școala, el supărat ca nu are nimic, eu disperata ca ce sa-i dau, aveam niște Augmentin in geanta (?!), i-am spus: David! Asculta cum facem , ieși in fata clasei si arați “ arms” ( brațe)! Îți suflici mânecile pana la cot si mai sus, le arați, le fluturi. Arms - Incep cu litera A, ti-ai făcut datoria, la revedere ! Mom loves you!


Și copilul a avut succes. A trecut cu bine pe lângă ceilalți copii care, pregătiți de mamele lor perfecte, aveau la ei și aratau Africa, april, și alligator.


Nici la B nu ne-am descurcat mai bine, si-a amintit tot când plecasem deja și deși aveam o “ book” in mașina, am zis ca nu pot risca sa o piardă și....arată-le și tu ceva de-al tău, uite “ back” ( spatele). Bine dacă vrei poate fi “ bottom” ( fund), dar zic ca “ back” e mai sigur. Sau știi ceva, David, arată-le pe amândouă, sa aibă de rezerva !


O buna bucata de alfabet fiu-miu, pentru ca uita sa ia ceva de acasă, și-a arătat “ chest “ ( piept), “ eye”, “ head” , “ forhead” și cumva învățătoarea s-a prins ce se întâmpla. Sau poate se îngrijora de apropierea lui “P”, oricum, i-a spus sa vina ca toți oamenii cu obiecte, nu cu denumiri anatomice.


In ziua când a ajuns la “W” chiar am făcut un efort. Știi cum faci la final, sa lași o impresie buna.

Ne-am uitat prin casa, W, W, wind, West, window ( geam ) - hmm... îl demontam? Water ( apa) - n-am o sticla mică, numai galonul asta, ia sa văd îl poti duce? nu mom, nu car un galon! Hmmm, W, W, și sare la mine - Whisky !

Nu exista alt cuvant cu W, domestic și transportabil de către un copil.


Și cum aveam o cutie cu sticle din alea mici, mostre de scotch, Bourbon, single malț whiskey, am scos litera trebuincioasa, i-am pus-o in geanta și i-am urat succes.


Taica-su s-a dus sa-l ia și l-au oprit sa ii dea “something that belongs to you” (ceva ce va aparține )și i-au pus in palma mostra de Whisky. Pentru o clipa Brian a crezut ca e un gest frumos făcut de școala.

I-au spus “ Mr. Streidel, fiul d-voastră a adus la școala whisky. Sotia d-voastră l-a trimis cu sticla asta pentru “ show and tell”.

Puteți va rog, sa ii spuneti ca IN ȚARA ASTA, noi nu lăsam alcool la îndemâna copiilor ? “


Brian mi-a spus.

Aveam sa ii uimesc un an mai târziu când fiica mea de 3 ani a apărut in ziua de “joaca cu apa”, in costum de baie FARA SUTIEN. Au pus-o sa tina tricoul pe ea pentru ca , mi-au explicat: “ trebuie sa poarte sutien! Sa ii luați costum de baie SPECIAL pentru fetițe, cu sutien. Nu o putem lasă sa alerge pe jumate goală”


No whisky , no topless in US!

23 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page